Memori

5:41 PM

Memori ....setiap detik yang berlalu tak pernah ayah mengeluh tak pernah sama sekali aku dengar ayah resah keletihan , yang ku lihat wajah ayah yang senantiasa senyum ..yang ku lihat ayah berbakti pada masyarakat tak kira bangsa dan agama, siang malam tanpa waktu yang terhad. Ku lihat masyarakat sekeliling menghormati dan menyayangi ayah, masih segar dalam ingatan ayah,  ramai anak-anak angkat ayah yang ayah pelihara yang datangnya dari jauh pun ada.. semuanya ayah terima dengan hati yang senang... terima kasih ayah kerna ayah menjadikan aku menyayangi masyarakat sejagat kerna aku punyai sikap kasih sayang sesama hamba Allah , semuanya kerna ayah yang mendidik aku ayah yang memberi contoh yang terbaik.Ya aku tahu ayah.... Harapan ayah agar bangsa kita terus membentuk tamadun untuk terus kekal relevan dan agar melayu terus bersatu demi  bangsa dan negara!

You Might Also Like

0 comments

Subscribe