Uji

3:31 PM


Kalau nak cakap pasal ujian di dunia ini aku kira aku juga diantara berjuta manusia yang telah menerima ujian dari Tuhan Yang Maha Esa, alhamdulilah aku bisa mengaturnya dengan baik sekali, walaupun ia amat berat tapi aku iringi dengan penuh keikhlasan dan redha, aku masih ingat lagi ibu ku pernah menanya pada ku, " aku lihat begitu hebat dugaan mu kau masih lagi dapat mengukir senyuman , masih ku ingat lagi kata-kata ibu , balas ku "Emak aku redha dengan ketentuan ilahi, aku hanya mampu berdoa memohon pertolonganNya", Segala ketentuan ku serahkan padaNya. Aku tahu Tuhan akan menguji aku berdasarkan kemampuan hambaNya . Aku juga percaya, dengan ujian itu tandanya Allah mengasihi hamba-Nya dan mahu menjadikan hamba-Nya itu lebih baik daripada tahap sebelumnya. Cuma, aku tidak pasti andainya aku melalui ujian itu dengan baik atau tidak . Aku tidak tahu?

Aku akan terus bersabar menjalani episod kehidupanku demi cinta dan syukur padaNya , sesungguhnya Tuhan yang punya segala kebaikan yang tidak terhingga banyaknya...

You Might Also Like

0 comments

Subscribe