Rahsia disebalik angin..

2:57 AM


Kali ini aku nak share cerita mengenai Tsunami yang melanda Aceh, waktu tu aku berada di hospital. Semasa sedang berihat dibilik di atas sofa, aku terkejut dengan secara tiba-tiba angin kencang menerjah muka aku, memang aku terkejut, aku berkata sendirian,,eh angin apakah itu, kenapa jadi bergitu, apakah aku mimpi, khayalan atau satu firasat buat ku, ini bukan satu khayalan, tidak mungkin bisik hati ku ini satu petanda, tapi aku masih mendiamkan diri tanpa bercerita pada sesiapa apa yang aku lalui, aku lihat jam menunjukkan pukul empat setengah petang.

Esoknya, masa aku tengah breakfast aku dikejutkan berita Tsunami melanda Aceh, akibabt pukulan tsunami yang menganas itu, Aceh tengelam ditelan ombak besar.Bila aku lihat dengan pekikkan dan tanggisan di kaca tv tak ubah seperti kisah Nabi Musa a.s. Keadaan di hospital juga kucar kacir kerna bangunan yang aku duduki itu agak tinggi,terasa bergoyang, pesakit melarikan diri turun kebawah untuk mencari perlindungan. Akhirnya bila keadaan reda aku dan siapa sahaja yang berda di hospital rasa bersyukur kerana keadaan kembali tenang...namun dalam hati terasa pilu dan sedih terhadap mereka yang kehilangan orang-orang tersayang.

You Might Also Like

0 comments

Subscribe