Hanya satu pengorbanan

10:54 AM

Ingin aku menyingkap hati manusia, ingin ku kupas sedalam dalamnya, mengapa dalam hati segelintir manusia yang bergelar anak yang sanggup melupakan kedua ibu bapanya, mengapakah ada segelintir manusia yang sanggup memberi berbagai alasan hanya untuk menjaga ibubapanya , ini banyak berlaku pada era zaman ini, aku juga menjadi hairan, seorang anak sanggup mengusir ibu bapa, membenci ibu bapa , seorang anak sanggup membiarkan ibu terkapai-kapai sendirian tanpa ada perhatian, mereka terbiar mengharungi kehidupan sendiri .

Benar kata-kata orang tua-tua yang telah makan garam dahulu , bahwa seorang ibu boleh menjaga sepuluh anak tapi sepuluh anak tidak tentu boleh menjaga seorang ibu....masyaallah!!

Aku jua akan hadapi hari tua, aku juga akan hadapi situasi yang sama , sudah pasti! dan kini aku bersedia menghadapi apa yang akan aku hadapi.....

'ibu sanggup membanting tulang demi membesarkan anak-anak.....'
Kasih ibu hingga ke akhir hayat...

You Might Also Like

0 comments

Subscribe