Dimana kebahagiaan....

10:21 PM


Rasa hati terhiris pilu..jiwa memberontak..perasaan berkecamuk...kadangkala membuatkan ku terfikir, kenapa hidup ini begini? kenapa dugaan yang sebegini besar hadir dalam hidupku sedangkan aku hanya insan yang tersangat lemah.. aku mencari segala kekuatan aku.. tapi, aku tak jumpa..aku tunduk pada kelemahan aku sendiri. aku tak cuba melawan kelamahan aku.. aku berserah.. betapa kerdilnya diri aku..

aku mencari-cari sinar..tapi segalanya samar... apakah aku tersilap langkah? adakah segala pintu kebabahagiaan sudah tertutup untuk ku? atau adakah aku yang tidak tahu mencarinya pada jalan yang betul? aku terduduk sendirian.. menangisi dan terus mencari, apa silap aku?

aku berjalan lagi.. menyusuri perjalanan ini.. namun, ku hampa..aku kecewa.. kepahitan telah menanti aku sedangkan aku mencari kemanisan.. aku jatuh lagi.. aku mengeluh lagi.. kenapa?? kenapa aku??? kenapa..... dalam keluhan hatiku terdetik, di manakah letaknya kemanisan? adakah segala kepahitan ini aku terbalas dengan kemanisan suatu masa nanti? bilakah saat kemanisan yang paling indah akan hadir dalam hidupku....???

aku termenung sendirian..sudah penat diri ini mencari kebahagiaan, mencari ketenangan, tapi kehampaan yang menular diri ini, aku hampir rebah, aku bangun melangkah, hingga pernah buat aku terfikir, biarlah aku di sini.. biarkan aku sendirian melayari penderitaan... pergilah kau dengan kebahgian mu pergilah engkau dengan kemanisan hidupmu, jika aku ni tidak bermakna buatmu, kalau kau tidak menghargai pengorbanan aku selama ini

namun...
di saat aku kepenatan, ada insan yang menghulurkan tangan.. memimpin aku mencari jalan keluar.. dia menyedarkan aku betapa hidup ini sentiasa berselang seli antara kemanisan dan kepahitan, ia banyak memberikan kata-kata semanat pada aku... memberikan segala kekuatan padaku.. memberikan satu pelukan untuk aku,

sekarang aku bahgia dengan kehadirannya ia dapat memenuhi jiwa ku yang haus dengan kebaikan dan kebahgian hidup.

Terima kasih fren, terima kasih kerana memahami hati dan perasaan ini.

You Might Also Like

0 comments

Subscribe