Sikap Positif

10:21 AM


Seorang anak remaja sering mengeluh mengenai orang tuanya, orang tua yang hanya mementingkan dirinya sedangkan anak terbiar entah kemana, tidak pula ditanya mana dan kemana menghilangnya anakanak mereka pergi, kata remaja itu" saya bosan kak, sangat bosan sendirian dirumah, seolah-olah saya tidak ujud didunia ini, walaupun saya dilimpahi wang ringgit tapi tidak membawa erti bagi saya, sekiranya nya saya ini ditakdirkan dari keluarga susah..entah apa sudah saya lakukan " resahan dan keluhan itu diluahkan sambil air matanya mengalir, membuatkan surat blog terfikir, di mana kesilapan kedua orang tua itu??? punya anak tapi tidak diperdulikan, bila surat blog perhatikan anak remaja itu ia seorang anak remaja yang baik, dia punya semangat untuk memajukan dirinya walaupun kedua orang tuanya sering membiarkan is sendirian.Surat blog berkata sendirian "bertuah orang tuanya punyai anak yang baik perilaku walaupun tidak diambil perhatian kerna surat blog lihat anak remaja ini punyai pengangan hidup punya wawasan dan punyai cita-cita, walaupun hatinya hancur, dia tetap berdiri teguh dengan sendirinya dan tidak terikut dengan hayalan kawan-kawannya yang sering melepak hingga kesubuh, bertuah juga kedua orang tua nya mendapat anak yang sedemikian.Surat blog harap dengan kisah yang serba ringkas ini para ibubapa dapat mengambil perhatian bagi anak-anak, kata orang "Jangan sampai nasi menjadi bubur"

Pada anak-anak remaja pesan surat blog tanamkan semangat wawasan untuk kehidupan yang lebih terjamin tanamkan sikap positif dalam mengejar cita-cita, kerna sikap positif itu memberi semangat yang tiada bandingannya..Syabas remaja!!

You Might Also Like

0 comments

Subscribe