semalam ada hantu datang jumpa gua..

10:08 AM

...aku dalam perjalan menuju ke Kuala Selangor dalam perjalanan aku merasa ada kelainan semasa di jalanan, ada sedikit gegaran bumi memang terasa tapi ku diamkan sahaja, sesampai kerumah saudara di Sekinchan seorang umur berlari sambil memberitau, 'Pak ada gempa bumi ', kami berpandangan ..sebentar aku menerima panggilan , ' Ma, ada gegaran di hospital, dan bangunan bergoncang, balik segera ok' . Setelah duduk beberapa jam aku meminta diri untuk pulang ke Kuala Lumpur . Aku terus menuju ke hospita .." Hi" satu suara menerpa aku dari belakang, "hey, Nyonya, kamu buat apa di sini? ohh, suami aku masuk hospital ada di tingkat 10. Kebetulan aku mahu ketingkat 9, dalam sama-sama berjalan tu, nyonya bercerita lagi, "kau tahu tak, pagi tadi suami aku telepon suruh datang segera katanya ada hantu datang jumpa dia pagi tadi semasa suaminya sedang tidur katilnya bergoyang dikejut oleh hantu itu" pelik aku mendengar cerita itu , dalam hati berbisik ..eh!! ada hantu ke di hospital ni?, " Nyonya mana ada hantu pagi pagi hari kata ku ringkas" Nyonya senyum terus memasuki bilik suaminya, " ok, nanti jumpa lagi', aku pun bergegas pergi berjumpa saudara yang juga sakit, sambil berjalan aku senyum sendirian memikirkan cerita Nyonya itu, apa yang aku diberitahu akibat gempa bumi kuat yang berlaku di Aceh ,telah berlaku tsunami dan Malaysia antara yang terkena gegaran dan hantu yang datang berjumpa suami Nyonya itu adalah kerana goncangan bangunan akibat gempa bumi tersebut...

You Might Also Like

0 comments

Subscribe